Co to znaczy "żywe" jedzenie i dlaczego twoja dieta powinna być co najmniej w 51% surowa?
Co to znaczy żywe jedzenie i dlaczego twoja dieta powinna być co najmniej w 51% surowa?

 

 

"Żywe" jedzenie, jest to jedzenie, które składa się z surowych owoców, warzyw, orzechów i nasion. Nie ma produktów pochodzenia zwierzęcego, glutenu ani rafinowanych cukrów. Z biegiem czasu oddaliliśmy się od naszego pożywienia, ale tak naprawdę surowe jedzenie jest najbardziej naturalnym sposobem jedzenia dla ludzi i zwierząt.

 

Kiedy spożywasz surowe jedzenie, czy to jest np. sałatka z warzyw czy szklanka świeżo wyciśniętego soku, dostarczasz swojemu organizmowi odpowiedniej ilości materiałów budulcowych dla trylionów komórek. Co więcej enzymy zawarte w żywym jedzeniu można przyrównać do katalizatorów wspomagających prawidłowy metabolizm. Enzymy niestety giną w temperaturze powyżej 48 °C . Bez enzymów nie zachodzi proces trawienia. Specjaliści powiedzą, że organizm sam wytwarza większość enzymów i jest to prawda, Trzustka i inne komórki produkują enzymy wewnątrz ciała (enzymy endogenne), niemniej jednak wraz z wiekiem produkują ich coraz mniej. Niewystarczająca ilość enzymów przyczynia się do niewłaściwego trawienia a przez co utrudnia nam to absorpcję wartości odżywczych z dostarczanych z pokarmem. Surowe jedzenie jest źródłem enzymów egzogennych czyli spoza ciała.

 

Kiedy natomiast jesz gotowane lub smażone jedzenie, włącza się alarm w układzie odpornościowym. Ciało przechodzi proces zwany leukocytozą trawienną, w którym zaczyna wytwarzać aktywność białych krwinek przeciwko gotowanemu pokarmowi, który spożywasz. Proces gotowania zmienia strukturę żywności (np. struktura białka) do tego stopnia, że organizm nie może jej rozpoznać i traktuje ją jak toksynę.

 

W latach trzydziestych dr Paul Kouchakoff z Institute of Chemical Chemistry w Szwajcarii, wykazał, że jeśli spożywasz dietę składającą się w ponad 51% z gotowanej żywności, Twój organizm reaguje na nią tak, jakby został zaatakowany przez obcy organizm.

Następnie wykazał, że gdyby 51% twoich posiłków było surowe, nie miałbyś leukocytozy (żadnej reakcji białych krwinek), więc twój układ odpornościowy nie zostałby aktywowany przez fałszywy alarm. Dzisiaj mamy do czynienia z wieloma problemami z układem odpornościowym; musimy upewnić się, że co najmniej 51% naszych posiłków jest surowych, aby nie przeciążać już obciążonego układu odpornościowego.

 

Wprowadzaj codziennie małe zmiany, które mają znaczenie.

1. Zacznij dzień od zdrowego zielonego koktajlu (np. szpinak, jabłko, awokado, ogórek, kakao).

2. Pamiętaj, żeby do każdego posiłku dodać surowe warzywa, możesz też to być świeży sok warzywno-owocowym. 

3. Na kolację zjedz coś lekkiego np. sałatkę, bo ważne jest, żeby dać czas organizmowi na strawienie i regenerację.

 

Możesz to zrobić!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl